52. дечји октобарски салон
Музика је најбоља
45. ДЕЧЈИ ОКТОБАРСКИ САЛОН

МОЈ УМЕТНИЧКИ ПРОЈЕКАТ ЗА БУДУЋНОСТ
1 - 23. октобар 2010.

Изложбу ће отворити мр Велимир Каравелић, просветни саветник
Програм: Хор вртића „Вила“ ПУ Дечји дани

Тема 45. Дечјег октобарског салона је „Мој уметнички пројекат за будућност“. Тему је осмислила Ангелина Фолгић Корјак, кустос Музеја која дуги низ година води ову манифестацију. Међу 300 радова, који су одабрани од радова приспелих на конкурс, налазе се остварења деце предшколског узраста, радови ученика од првог до осмог разреда основне школе, као и радови полазника приватних атељеа и радионица за рад са талентованом децом из свих области ликовне и примењене уметности. Декоративни панои, примењена графика, илустрације, карикатура, стрип, фотографија, керамика, макете архитектуре и ентеријера.

Мали аутори су инспирицију пронашли у облицима и појавама живота у будућности, на нашој планети или у некој другој галаксији. Као што деца природно прихватају живи свет око себе, животиње и природну околину, тако им је веома прихватљива идеја о бићима из свемира, о роботима и летилицама будућности. На питање како ће изгледати градови, деца су понудила прегршт идеја и решења. Од шаљивих-катастрофичних слика наше еколошке будућности до нових градова са простором виђеним из најнеобичније перспективе - амбијенти будућности с електронским управљањем, транспарентни музеји и железнице, динамични саобраћај. Видљив је утицај телевизије и компјутера на визуелну културу деце. Присутне су илустрације, нацрти дизајна аутомобила, као и мода. У „дечјем граду“ могу се наћи дечји квартови за игру, љубимци, посластичарнице, воће и поврће, кловнови.Такође, присутна је тематика породице, визуелне представе дечјих доживљаја из свакодневице, игре, дружење.

Најзаступљенија форма је дечји цртеж, који је реализован у различитим медијима од оловке, бојица, креде, фломастера, туша. Сваке године све је већи број радова деце ослобођене да раде на великим форматима и да се слободно служе бојом и сликарским техникама темпере, колажа, комбиновањем више медија. Не мали број радова остварен је у групама, што нарочито подстиче међусобну комуникацију и способност спонтане координације међу децом.

Стварајући свој уметнички пројекат за будућност деца су замишљала, импровизовала, креирала. Уз сарадњу и вођство педагога они су себи обезбедили богато искуство учења и стварања развијајући капацитет за импровизацију који помаже да се и у стварности боље носе с неочекиваним изазовима. У каталогу изложбе кустос А. Ф. Корјак каже: „Образовање уметности је важно јер се будућност гради данас кроз децу за креативно развојно друштво културе које хаотичне процесе кроти и савладава кроз међусобно разумевање генерација отварајући простор за промене и простор за поштовање традиције.“ Музеј примењене уметности деценијама истрајава на овом задатку.