od 12. do 21. maja 2016. Muzej će raditi svaki dan od 10 do 22 h.
Ulaz je slobodan.
Svečana dodela zahvalnica darodavcima: utorak, 17. maj 2016. u 18 časova
Kustosi izložbe MPU: Mila Gajić, Draginja Maskareli, Jelena Perać
Konzervatori MPU: Marija Labudović, Milan Andrić
Organizator: Muzej primenjene umetnosti, Beograd
Nadovezujući se na prethodne izložbe muzejskih akvizicija (1970, 1999. i 2010. godine), ovom prilikom predstavljamo izbor artefakata koje je Muzej primenjene umetnosti nabavio putem otkupa i poklona u periodu 2011–2015, iz različitih oblasti primenjene umetnosti i dizajna – nameštaja, keramike, porcelana, dizajna nakita, modnog dizajna i dizajna tekstila, ilustracije i fotografije. Sledstveno pretpostavci da identitet muzeja definišu kolekcije koje poseduje, politika nabavke Muzeja primenjene umetnosti, kao jasno profilisanog umetničkog muzeja specijalizovanog tipa, i u ovom periodu bila je usmerena prvenstveno ka visoko estetizovanim artefaktima istorijske i savremene produkcije nacionalne i evropske provenijencije.
Za Muzej primenjene umetnosti je od 2011. do 2015. godine nabavljeno 894 predmeta, od kojih je 305 iz otkupa, a 589 poklona. Kustosi različitih muzejskih odseka bili su prilikom izbora novih akvizicija prvenstveno fokusirani na predmete koji će svojim stilskim karakteristikama, primenjenim materijalima i načinom izrade upotpuniti postojeće muzejske kolekcije. Zbirku Odseka za drvo i stilski nameštaj obogatilo je zidno ogledalo (1870–1880), kao i dva istoricistička komada nameštaja, vitrina (1876. godina) i komoda (1878. godina), koje nose inicijale domaćeg umetničkog stolara Radovana Pantića, što predstavlja poseban raritet, značajan za buduća istraživanja ove oblasti primenjene umetnosti. Među predmetima koji su u periodu 2011–2015. nabavljeni za zbirku Odseka za metal i nakit, a koji obuhvataju nakit, srebrninu i predmete od plemenitih metala, izdvajaju se dva para zlatnih naušnica (XVIII i sredina XIX veka) i toaletni pribor od srebra (1837). Politika nabavke predmeta Odseka za tekstil i kostim bila je usmerena na odeću i modne detalje, a bogate kolekcije Odseka ovom prilikom predstavljaju tašnica za sitan novac (druga polovina XIX veka), par papuča – terluka (XIX vek) i pojas (početak XX veka), kao i par pirotskih ćilima (oko 1925). Fokus Odseka za fotografiju, primenjenu grafiku i umetničku opremu knjige bio je prvenstveno na srpskoj i evropskoj fotografiji XIX i početka XX veka; bogatstvo i raznovrsnost ovih kolekcija reprezentovani su na izložbi brojnim primercima. U okviru Odseka za keramiku, porcelan i staklo akcenat je stavljen na izučavanje kulture obedovanja i umetnosti stola, pa se u tom smeru kretala i politika nabavke predmeta, koju ilustruju tri servisa – za ručavanje (kraj XIX veka), desert (1890–1895) i kafu (1822–1825).
Politika nabavke Odseka za savremenu primenjenu umetnost, pored navedenih kriterijuma, određena je i propozicijama Salona savremene primenjene umetnosti, prema kojima se dela umetnika koji izlažu u okviru ove manifestacije putem poklona nabavljaju za Muzej. Na taj način, kao i otkupom radova od umetnika, kolekcije savremene primenjene umetnosti obogaćene su ilustracijama i fotografijama Jugoslava Vlahovića, nastalim u periodu 1974–2011. Pored toga, zbirke međuratne epohe, savremenog odevanja i umetnosti tekstila u okviru Odseka za savremenu primenjenu umetnost upotpunjene su putem otkupa i poklona brojnim delima značajnih savremenih i umetnika međuratne epohe. Među njima su za ovu priliku izdvojena tri dela pionira umetničke keramike u Srbiji, vajara Dušana Jovanovića Đukina: ukrasni tanjir Žena sa pticom i vazom sa cvećem (1929–1930), posuda (1941–1944) i figurina Ptice (1941–1944). Kolekcije savremene keramike i dizajna upotpunjene su u periodu 2011–2015. multimedijalnim radovima i keramičkim instalacijama umetnica mlađe generacije, Ljubice Jocić Knežević i Valentine Savić, kao i revolucionarnim delom Nikole Kneževića u istraživanju primene novih tehnologija u industrijskom dizajnu. Značajno mesto u kolekcijama zauzela su i avangardna ikonička ostvarenja Katice Pavelke Vukajlović i Velimira Vukićevića koja su nastala tokom osamdesetih godina XX veka, zatim dela iz opusa Biljane Milenović i Nataše Vasilić, kao i rad Kvapil Lane Rakanović, koji je umetnica poklonila Muzeju nakon izlaganja u okviru Salona savremene primenjene umetnosti.