Izložbu će otvoriti dr Mirjana Teofanović, stručnjak za savremenu tapiseriju i tekstil i dugogodišnja savetnica Muzeja primenjene umetnosti
Autorka izložbe: Goranka Vukadinović, kustoskinja Galerije „Boško Petrović“
Kustoskinja izložbe: Mr Bojana Popović, muzejski savetnik, Odsek za savremenu primenjenu umetnost MPU
Kao institucija, koja proteklih decenija, blisko sarađuje sa „Ateljeom 61“ Muzej primenjene umetnosti je želeo da i beogradskoj publici omogući da vidi ovu izložbu koja na najbolji način prikazuje presek dešavanja u savremenoj tapiseriji koja je stvarana na ovim prostorima od 1961. godine do danas. Izložbu čine tapiserije najznačajnijih autora u ovoj disciplini: Boška Petrovića, Etelke Tobolke, Stojana Ćelića, Dragutina Cigarčića, Franca Slane, Jagode Buić, Mateje Rodićija, Branislava Subotića, Nade Poznanović Adžić, Nade Mančić, Dušanke Botunjac.
U zanimljivoj sintezi tkanja kao starog zanata i savremene umetnosti, „Atelje 61“ obogaćuje kulturnu baštinu naše zemlje autentičnim tapiserijskim medijem. Saradnja sa velikim brojem umetnika iz zemlje i inostranstva po čijim su se kartonima izvodile tapiserije u radionici ove ustanove, gradila je čvrst likovni oslonac iz kojeg se kristalisala sigurna iskustvena kompetencija tkalja. I danas, kao i po osnivanju 1961, kada je tapiserija tkanjem zaživela u jugoslovenskoj savremenoj umetnosti, u „Ateljeu 61“ stvara se sa posebnim zanosom, neobičnom nadarenošću i velikim entuzijazmom.
Svoje mesto među umetničkim disciplinama tapiserija je izborila originalnošću ideja i snagom invencije umetnika koji su razumeli preimućstva ove vrste likovnosti. Uprkos dugo stvaranim autohtonim osobenostima i kroz istoriju dokazanim kvalitetima, tapiserija još uvek nije dovoljno vidljiva u širokoj umetničkoj javnosti. Sputavajuće i rizične tačke u njenom pravilnom pozicioniranju i vrednovanju nedvosmisleno se razotkrivaju u suvišnoj i nepotrebnoj koketeriji sa pomodarstvom i trendovskom pseudo kulturom, jednako kao i u svesnom pristajanju na imitativnu korelaciju sa drugim umetničkim disciplinama. Upravo zbog toga „Atelje 61“ neguje ambicije da očuva čistotu medija, ali i da istovremeno ohrabri eksperiment kao neophodan integralni deo istraživačkog postupka u procesu daljeg razvoja tapiserijske umetnosti.
Značaj „Ateljea 61“ potvrđen je kroz uspešnu i kontinuiranu kompleksnu delatnost koja se odnosi na umetnost tapiserije, a podrazumeva veliki broj izvedenih dela, brigu o bogatoj zbirci tapiserija, izuzetno aktivnu izlagačku delatnost u zemlji i svetu i značajne kontakte sa velikim brojem umetnika, umetničkih udruženja, srodnih radionica u zemlji i van nje, a ova izložba to pokazuje na dostojan način.