Аутор концепције изложбе и каталога је уметник обликовања стакла проф. ung-Won Park,, Корејски Национални Универзитет Уметности, Сеул
Кустос изложбе: Мр Милица Цукић, музејски саветник, шеф уметничког одељења, Одсек за односе с јавношћу
Кустос изложбе: Мр Милица Цукић, музејски саветник, шеф уметничког одељења, Одсек за односе с јавношћу
Гостовање изложбе уметнички обликованог стакла из Јужне Кореје под називом „Будућност корејске уметности обликовања стакла, кораци на Балкану ( “ The Future of Korean Glass Formative Arts, Steps on Balkan„) у Музеју примењене уметности повод је да се подсетимо сопствене богате збирке стакла.
Музеј примењене уметности у Београду има значајне колекције стакла. Поседује квалитетне примерке јагодинског и параћинског стакла, дела Емила Галеа, вредне примерке Државне мануфактуре Беча, као и најважније радове савремених уметника, који су обележили историјски и уметнички развој савременог стакла у нашој средини.
У Музеју примењене уметности, током шездесет година рада, приређене су 22 изложбе посвећене овом медију. Неке од њих бавиле су се историјским прегледом развоја уметничког стакла док други сегмент чине самосталне изложбе најзначајнијих уметника који су се изражавали у овом материјалу.
Од краја деведесетих година прошлог века приметно је значајно затишје када је реч о производњи и интересовању уметника за стакло у нашој земљи. Изложбе стакла су ретке и има их мало последњих година. Утолико је већи значај изложбе уметничких објеката од стакла која нам стиже из Јужне Кореје. У Музеју ће бити представљено 28 радова 28 корејских уметника, у селекцији професора и уметника Sung-Won Parka са Корејског националног универзитета уметности (Korea National University of Arts, School of Visual Arts). И сама имена радова говоре о различитим инспирацијама уметника које се крећу од реалистичних интерпретација до најапстрактнијих форми: Столица, Млада, Отац или Норвешко дрво III, Погледај ме, Жеља, Део природе, Једноставна илузија, Кретање кроз кишну измаглицу, Понављања, Пејзаж таме. Својим квалитетом у начину израде као и естетском димензијом радови корејских уметника поседују посебан квалитет и заслужују нарочиту пажњу културне јавности у нашој престоници.
Како каже и сам Г. Сунг – Wонг Парк у тексту за каталог изложбе: «Србија је одувек била главни представник културе Балкана… свакако је за нас значајно да будемо први из Азије који ће одржати изложбу уметнички обликованог стакла. Стога је изложба осмишљена са жељом да се представе уметници који су дали највећи допринос и оставили најдубљи траг у историји корејске уметности обликовања стакла. Та историја није дугачка и већина представника прве генерације стваралаца тек је у својим педесетим годинама, међутим они су већ имали прилику да представе своје радове на различитим изложбама широм света и остваре изузетан развој… покушавамо да овом изложбом закорачимо ка Балкану где ће се исписати нове странице историје Корејског стакла.»
Музеј примењене уметности у Београду има значајне колекције стакла. Поседује квалитетне примерке јагодинског и параћинског стакла, дела Емила Галеа, вредне примерке Државне мануфактуре Беча, као и најважније радове савремених уметника, који су обележили историјски и уметнички развој савременог стакла у нашој средини.
У Музеју примењене уметности, током шездесет година рада, приређене су 22 изложбе посвећене овом медију. Неке од њих бавиле су се историјским прегледом развоја уметничког стакла док други сегмент чине самосталне изложбе најзначајнијих уметника који су се изражавали у овом материјалу.
Од краја деведесетих година прошлог века приметно је значајно затишје када је реч о производњи и интересовању уметника за стакло у нашој земљи. Изложбе стакла су ретке и има их мало последњих година. Утолико је већи значај изложбе уметничких објеката од стакла која нам стиже из Јужне Кореје. У Музеју ће бити представљено 28 радова 28 корејских уметника, у селекцији професора и уметника Sung-Won Parka са Корејског националног универзитета уметности (Korea National University of Arts, School of Visual Arts). И сама имена радова говоре о различитим инспирацијама уметника које се крећу од реалистичних интерпретација до најапстрактнијих форми: Столица, Млада, Отац или Норвешко дрво III, Погледај ме, Жеља, Део природе, Једноставна илузија, Кретање кроз кишну измаглицу, Понављања, Пејзаж таме. Својим квалитетом у начину израде као и естетском димензијом радови корејских уметника поседују посебан квалитет и заслужују нарочиту пажњу културне јавности у нашој престоници.
Како каже и сам Г. Сунг – Wонг Парк у тексту за каталог изложбе: «Србија је одувек била главни представник културе Балкана… свакако је за нас значајно да будемо први из Азије који ће одржати изложбу уметнички обликованог стакла. Стога је изложба осмишљена са жељом да се представе уметници који су дали највећи допринос и оставили најдубљи траг у историји корејске уметности обликовања стакла. Та историја није дугачка и већина представника прве генерације стваралаца тек је у својим педесетим годинама, међутим они су већ имали прилику да представе своје радове на различитим изложбама широм света и остваре изузетан развој… покушавамо да овом изложбом закорачимо ка Балкану где ће се исписати нове странице историје Корејског стакла.»
Организатори:
Корејски национални универзитет уметности, Сеул
Архитектонски факултет Универзитета у Београду
Музеј примењене уметности у Београду
Корејски национални универзитет уметности, Сеул
Архитектонски факултет Универзитета у Београду
Музеј примењене уметности у Београду