Iza proizvoda
Izložba se realizuje pod pokroviteljstvom Ambasade Republike Poljske u Beogradu
O konačnom obliku proizvoda odlučuje put definisan „zbirom vektora“: rezultata obavljenih istraživanja, donetih odluka i brojnih slučajnih događaja. Upravo ovaj uravnotežen put vodi ka nastanku „nečega“, što nam se konačno pojavljuje pred očima kao gotov proizvod.
U njegovoj osnovi leži program životne linije proizvoda i njegove „smrti“. Ono što bi trebalo da odlučuje o načinu korišćenja, ceni, o sociološkim, društvenim, psihološkim ili ekološkim aspektima… Sve je to deo jednog istog projekta.
Dobijeni proizvod, bačen na police potrošačkog sveta, podleže različitim zakonima, ali namera dizajnera će i dalje nastojati da preživi negde u svemu tome, zamisao koja je „zasađena“ u projekat još na samom početku, i uopšte nije očigledna, niti vidljiva na prvi pogled. Hoće li istrajati? Ima raznih slučajeva…
Namera koja je inkorporirana u dizajn ove izložbe predstavlja pokušaj da se korisnici nateraju da na proizvod gledaju na drugačiji način nego što to rade svakodnevno: da probaju da uoče onu misao koja je odredila ne samo nastanak dela u takvom, a ne drugačijem obliku, pa i dalje – da se zapitaju zbog čega je neko odabrao baš ovakvu temu, a ne neku drugu? Temu koju student može da izabere poslednji put i da na njoj radi bez kompromisa, koja nije naručena sa tržišta, već često predstavlja njegovu sopstvenu opservaciju da nešto na ovom svetu i dalje nedostaje, nešto bi moglo biti bolje, ili da je nekome/nečemu – u nečemu… mogao jednostavno da pomogne.
Kaja Kordas