Izložbu će otvoriti Biljana Vukotić, viši kustos MPU
Izložba Larise Ackov Duhovi zemlje podrazumeva podnu i zidnu keramičku instalaciju koja se sastoji iz više delova – većih skulptura i panoa, koji svaki za sebe egzistiraju kao samostalne celine. Njihovim međusobnim kombinovanjem nastaje jedinstvena i neponovljiva instalacija koja formira različite likovne celine, simboličke prizore. Centralni deo svakog segmenta složene višeznačne kompozicije ispunjen je imaginarnom vizijom osobenog mikrokosmosa, kojim dominiraju pejzaži ispunjeni predstavama anđela i duhova. Ovaj model instalacija nastaje u interaktivnom odnosu s prostorom u kome su izložene, što je istovremeno i čin umetničkog performansa. Umetnica kaže „svi elementi, koje često nasumice vadim iz brojnih kutija, nemajući tačan uvid u njihovu količinu, u komadiće se slažu u celinu…“, bez premišljanja, planiranja, a rezultat je logičan i do detalja isprojektovan.
Kustos izložbe Biljana Vukotić u tekstu kataloga uočava da:«Iskorak iz uobičajene prakse Larise Ackov nastaje u primeni konkretnog vizuelnog znaka ili strukture znakova urbanog i industrijskog okruženja. Na ovim panoima iznad postojećih hemijskih i nuklearnih postrojenja, koje danas šire ekološko zagađenje, lebde anđeli zabrinuti za ljudsku sudbinu, poput onih iz filma „Nebo nad Berlinom“, Vima Vendersa. U radovima iz ovog ciklusa uočljiva je promena uobičajenog ikonografskog modela anđela koji su sada prikazani kao ljudi s uočljivom naznakom polne pripadnosti.«
U specifičnoj zaokruženoj strukturi podne instalacije Duhovi zemlje meki porcelan, terakota, engoba, u završnoj fazi stvaranja u izložbenom prostoru Muzeja primenjene umetnosti već formirani delići i figure grade celovite simboličke celine: Mikronaut, Geobiologija, Maja, Drvosvet, koji su peščanom podlogom objedinjeni u jasne celine. Estetizovane forme izrazito ličnih ostvarenja Larise Ackov ispunjene su intimnim sadržajima. U njihovom oblikovanju služi se postupkom kojim u većoj meri koristi logiku oblikovanja slike i boje nego logiku tradicionalnog medija skulpture.