U Poljskoj se 70 tih godina nakit izrađivao toplim postupkom i težio je ornamentalnosti. Joahim Sokulski je davao prednost svesnom delovanju, konstrukciji i čistoti oblika. Precizno je računao težinu predmeta, unutrašnje razmere, uzimajući u obzir njihovu ljudsku pozadinu, što ga je svrstalo u začetnike mašinskog stila. Uveo je upotrebu savremenih materijala, alata i tehnologija, što ga u ovoj oblasti čini pionirom i inovatorom i van granica Poljske, pod geslom da bilo koji materijal može da se koristi za izradu nakita.
Stvaralaštvo Joahima Sokulskog opisano je u mnogim publikacijama i ovenčano mnogobrojnim nacionalnim i međunarodnim priznanjima, a kolekcije njegovih radova nalaze se u prestižnim muzejima i galerijama ( Muzej nakita u Foržajmu u Nemačkoj, Muzej u Glivicama u Poljskoj, Muzej zlatarske umetnosti u gradu Donji Kažimiež – jedini koji je posvećen isključivo zlatarstvu).
Izložbom „Pre i Posle“ napravljen je jedan osvrt na stvaralaštvo Joahima Sokulskog. U Muzeju primenjene umetnosti u Beogradu, je davne 1973. godine beogradska publika mogla da vidi samostalnu izložbu tada maladog umetnika koji je tek zakoračio na svetsku umetničku zlatarsku scenu. Danas, trideset godina kasnije pred nama su stari i novi radovi – ono štoje bilo PRE i ono što se dogodilo POSLE.