Organizator izložbe u Beogradu je Muzeju primenjene umetnosti u saradnji sa Finskim muzejom za umetnost i dizajn iz Helsinkija a uz podršku Ambasade Finske u Beogradu.
Postavka izložbe Arhitektonski biro Juhani Palasma, arh. Temu Taskinen
Koordinator programa Dejan Sandić, kustos za međunarodnu saradnju
Конципирана као путујућа изложба светску промоцију имала је 2000. године у Хелсинкију да би потом кренула на гостовања у Америци и Европи. Представљена је у Талину, Торонту, Мексико Ситију, Филаделфији, Вашингтону, Сандерленду, Лисабону, Мадриду, Загребу и Љубљани.
Овом изложбом на репрезентативан начин представљено је стваралаштво Тапиа Виркале, најзначајнијег финског дизајнера и једног од најугледнијих светских стваралаца у области дизајна.
Рођен 1915. године у малом лучком месту Ханко на југу Финске, Тапио Виркала је уметничко образовање вајара стекао у Хелсинкију у Централној школи за уметност и дизајн. За кратко време постигао је велики успех у националним оквирима сарађујући са најпознатијим финским произвођачима стакла – Италом и Кархулом као и највећим произвођачем накита и предмета од сребра у Финској – Култакескусом.
Међународна признања стекао је изузетним успесима на миланским Тријеналима 1951 и 1954. године, када осваја за редом по три Гран прија, чиме се почетком 50-тих година издваја не само као најуспешнији фински дизајнер већ и најзначајнији аутор у оквиру ширег корпуса Скандинавског дизајна.
Рад у дизајнерском студију Рејмонда Левија у Њујорку од 1955-56 године као и више деценијска сарадња са чувеним немачким произвођачем порцелана Розенталом од 1956-85. године и италијанским произвођачем Мурано стакла Венинијем од 1965-85. године, донели су Виркали светску славу и углед. Током четири деценије дугог, богатог и разноврсног уметничког рада, створио је многа од класичних дела светског дизајна радећи пре свега у традиционалним материјалима стаклу, порцелану, металу и дрвету.
Налазећи инспирацију у природи и геометрији Виркала је стварао аутентичне и оригиналне биоморфне облике понекад сасвим јасно препознатљиве као – птица, шкољка, влат траве или лист. а понекад потпуно апстрактне и сведене до основних гоеметијских форми.
Равноправно опредељен за израду уметнички обликованих уникатних предмета као и за серијске индустријске производе, Виркала је изузетно успешно спајао занат, индустријске технологије и уметност стваралачки комбинујући различите медије, материјале и технологије. Многи од његових радова нарочито у области дизајна стакла и порцелана одавно су део историје дизајна. Неки се још увек налазе у производњи иако је Тапио Виркала умро 1985. године.
Изложбу прати монографија на енглеском језику Тапио Виркала, око, рука и мисао групе аутора, као и каталог на српском језику у издању Музеја примењене уметности , аутор текста каталога је Дејан Сандић.
Поводом отварања изложбе Тапио Виркала легенда финског дизајна у Београду, госпођа Ева Виљанен кустос Музеја за уметност и дизајн из Хелсинкија одржала је 20. јануара у галериском простору Жад Музеја примењене уметности предавање о финском дизајну и стваралаштву Тапио Виркала.