Izložbu će otvoriti: dr Mirjana Menković, v. d. direktora Etnografskog muzeja u Beogradu
Kustos izložbe: Draginja Maskareli, viša kustoskinja MPU
Organizator izložbe: Muzej primenjene umetnosti, Beograd
Partneri: Destination Office, De:Work i Centralni institut za konzervaciju – CIK
Prijatelji izložbe:Mona, Campari, Moritz Eis, Medela, Fabrika fotografa i #Crtkamo
Emancipacija žena krajem XIX i početkom XX veka uticala je u velikoj meri na razvoj tašne kakvu nosimo i poznajemo danas. Značajnije učešće žena u poslovnom svetu i njihova povećana mobilnost, uslovili su potrebu za nastankom tašni većih dimenzija i različitih tipova, od poslovnih i putnih tašni, do ručnih tašni za dan i elegantnih tašnica za veče.
Tašna je jedini modni predmet kod koga su jednako važne i spoljašnjost i unutrašnjost. Načinom na koji se koristi, tašna postaje projekcija ličnosti, a svoj puni smisao dobija tek kada se ispuni predmetima.
Tematska izložba Tašnice okuplja na jednom mestu tašne iz zbirke Muzeja primenjene umetnosti, koje su postale muzejski eksponati, i tašne privatnih vlasnika,od kojih je većina još uvek zadržala svoju funkciju. Istorija tašne u Srbiji kao modnog i odevnog predmeta od XIX veka do danas prikazana je na izložbi kroz 84 izabrane tašne postavljene u okviru tri različita segmenta: Tašnice: Muzej, Tašnice: vintidž i moderne i Tašnice: muški ugao.
Prvi deo izložbe Tašnice: Muzej, predstavlja 34 tašne koje se čuvaju u zbirkama Odseka za tekstil i kostim i Odseka za metal i nakit Muzeja primenjene umetnosti. Reč je o tašnama iz XIX i prvih decenija XX veka različitih tipova i namene: tašnicama za sitan novac, tašnama sa priborom za ručni rad, ručnim i večernjim tašnama i tašnama za pozorišni dvogled. Izloženi predmeti prate razvoj tašne u Srbiji, pružajući uvid u različite materijale i tehnike korišćene prilikom njene izrade kao što su metalna mreža, perlice, koža, heklanje ili vez kosim bodom (petit point).
Drugi deo izložbe pod nazivom Tašnice: vintidž i moderne, realizovan je putem privremenih akvizicija – pozajmica, prikupljenih u okviru kampanje koju je muzej, u saradnji sa organizacijom Destination Office i dizajn studiom De:Work, pokrenuo preko društvenih mreža početkom februara 2015. godine, pozivajući zainteresovane pojedince da elektronskom poštom dostave fotografije i podatke o zanimljivim tašnama koje nose ili čuvaju u svojim ormanima, a raspoloženi su da ih pozajme za izložbu. Među poslatim tašnama našle su se najrazličitije tašne, kako one čuvane u porodicama kroz više generacija ili kupljene kao antikviteti i vintidž modni detalji, tako i one kupljene tokom prethodnih nekoliko godina. Vodeći računa o tome da na izložbi u što većoj meri budu zastupljeni različiti periodi, materijali, trendovi i tipovi tašni, za izlaganje u okviru drugog dela izložbe odabrano je 45 od ukupno 146 poslatih tašni iz perioda od početka XX veka do danas. Sve poslate tašne iskorišćene su za interakciju sa publikom putem naloga sa virtuelnim izložbama tašni na društvenim mrežama Tambler i Pinterest.
Iako je tašna danas pretežno ženski aksesoar, sve do XVII veka, tašne su pretežno nosili muškarci, i to za pojasom ili preko ramena. Treći deo izložbe Tašnice: muški ugao, ilustruje razvoj i ulogu muške tašne u istoriji odevanja. U okviru ovog dela izložene su četiri različite muške tašne iz druge polovine XX veka, prikupljene u okviru kampanje.
Na poziv muzeja, kampanji su se priključile i ličnosti iz umetničkog sveta i javnog života. Tako su svoje tašne za izložbu pozajmile glumica Svetlana Bojković, operska pevačica Jadranka Jovanović, književnica i novinarka Vesna Radusinović, modni kreator Aleksandar Joksimović i drugi.