од 12. до 21. маја 2016. Музеј ће радити сваки дан од 10 до 22 х.
Улаз је слободан.
Свечана додела захвалница дародавцима: уторак, 17. мај 2016. у 18 часова
Кустоси изложбе МПУ: Мила Гајић, Драгиња Маскарели, Јелена Пераћ
Конзерватори МПУ: Марија Лабудовић, Милан Андрић
Организатор: Музеј примењене уметности, Београд
Надовезујући се на претходне изложбе музејских аквизиција (1970, 1999. и 2010. године), овом приликом представљамо избор артефаката које је Музеј примењене уметности набавио путем откупа и поклона у периоду 2011–2015, из различитих области примењене уметности и дизајна – намештаја, керамике, порцелана, дизајна накита, модног дизајна и дизајна текстила, илустрације и фотографије. Следствено претпоставци да идентитет музеја дефинишу колекције које поседује, политика набавке Музеја примењене уметности, као јасно профилисаног уметничког музеја специјализованог типа, и у овом периоду била је усмерена првенствено ка високо естетизованим артефактима историјске и савремене продукције националне и европске провенијенције.
За Музеј примењене уметности је од 2011. до 2015. године набављено 894 предмета, од којих је 305 из откупа, а 589 поклона. Кустоси различитих музејских одсека били су приликом избора нових аквизиција првенствено фокусирани на предмете који ће својим стилским карактеристикама, примењеним материјалима и начином израде употпунити постојеће музејске колекције. Збирку Одсека за дрво и стилски намештај обогатило је зидно огледало (1870–1880), као и два историцистичка комада намештаја, витрина (1876. година) и комода (1878. година), које носе иницијале домаћег уметничког столара Радована Пантића, што представља посебан раритет, значајан за будућа истраживања ове области примењене уметности. Међу предметима који су у периоду 2011–2015. набављени за збирку Одсека за метал и накит, а који обухватају накит, сребрнину и предмете од племенитих метала, издвајају се два пара златних наушница (XВИИИ и средина XИX века) и тоалетни прибор од сребра (1837). Политика набавке предмета Одсека за текстил и костим била је усмерена на одећу и модне детаље, а богате колекције Одсека овом приликом представљају ташница за ситан новац (друга половина XИX века), пар папуча – терлука (XИX век) и појас (почетак XX века), као и пар пиротских ћилима (око 1925). Фокус Одсека за фотографију, примењену графику и уметничку опрему књиге био је првенствено на српској и европској фотографији XИX и почетка XX века; богатство и разноврсност ових колекција репрезентовани су на изложби бројним примерцима. У оквиру Одсека за керамику, порцелан и стакло акценат је стављен на изучавање културе обедовања и уметности стола, па се у том смеру кретала и политика набавке предмета, коју илуструју три сервиса – за ручавање (крај XИX века), десерт (1890–1895) и кафу (1822–1825).
Политика набавке Одсека за савремену примењену уметност, поред наведених критеријума, одређена је и пропозицијама Салона савремене примењене уметности, према којима се дела уметника који излажу у оквиру ове манифестације путем поклона набављају за Музеј. На тај начин, као и откупом радова од уметника, колекције савремене примењене уметности обогаћене су илустрацијама и фотографијама Југослава Влаховића, насталим у периоду 1974–2011. Поред тога, збирке међуратне епохе, савременог одевања и уметности текстила у оквиру Одсека за савремену примењену уметност употпуњене су путем откупа и поклона бројним делима значајних савремених и уметника међуратне епохе. Међу њима су за ову прилику издвојена три дела пионира уметничке керамике у Србији, вајара Душана Јовановића Ђукина: украсни тањир Жена са птицом и вазом са цвећем (1929–1930), посуда (1941–1944) и фигурина Птице (1941–1944). Колекције савремене керамике и дизајна употпуњене су у периоду 2011–2015. мултимедијалним радовима и керамичким инсталацијама уметница млађе генерације, Љубице Јоцић Кнежевић и Валентине Савић, као и револуционарним делом Николе Кнежевића у истраживању примене нових технологија у индустријском дизајну. Значајно место у колекцијама заузела су и авангардна иконичка остварења Катице Павелке Вукајловић и Велимира Вукићевића која су настала током осамдесетих година XX века, затим дела из опуса Биљане Миленовић и Наташе Василић, као и рад Квапил Лане Ракановић, који је уметница поклонила Музеју након излагања у оквиру Салона савремене примењене уметности.