На свечаном отварању Imagine Dignity, присутнима су се обратили: Биљана Јотић, директорка Музеја примењене уметности; Хуберт Клумпнер и Михаел Валчак, кустоси изложбе 100 Ideas for the Western Balkans: Belgrade Underground; Харалд Гриндл, ко-кустос Coral Reef:Regenerative Design; ректор Херберт Гринер и професорка Кристине Швајгер са Универзитета New Design University из Сенкт Пелтена; и амбасадор Кристоф Тун-Хоенштајн, помоћник министра за међународну културну сарадњу Министарства спољних послова Аустрије, који је и отворио изложбе.
На почетку свечаног отварања, директорка Музеја примењене уметности, Биљана Јотић, је поздравила присутне: “ Oтприлике у ово време пре две године, први пут смо се састали и почели са разговорима везаним за идејни концепт и реализацију изложбе овде у Београду. Изложбе овог типа су нарочито важне јер представљају места сусретања различитости, сарадње и размене. О самој идеји, путовањима и искуствима више ће вам рећи аутори, а ја бих се пре тога захвалила Амбасади Аустрије у Београду и Аустријском културном форуму на вишегодишњој успешној сарадњи, која ће се, дубоко верујем, наставити истим интезитетом. Пре свега, у својству историчара уметности и кустоса, позивам вас да осетите ову атмосферу стваралачке сфере дизајна кроз паралелне приче о потребама за новим просторима истраживања која воде ка новим искуствима. Регенеративни облици дизајна метафоричне суптилне материјалности корала са једне стране и трансформативних пракси различитих облика стварности са друге.“
Присутнима су се затим обратили кустоси изложбе изложбе 100 Ideas for the Western Balkans: Belgrade Underground. Хуберт Клумпнер је рекао да архитектура за коју смо данас заинтересовани постоји у Belgrade Underground-у.“Наш позив је отворeни позив за радикалне иновације како би Београду обезбедили међународну платформу. Архитектура као снажна уметничка форма је најпродуктнивнији практични и метафорички начин размишљања који одобрава грађанско друштво. Промишљамо иновативни дизајн, еколошка урбанистичка решења и инклузивно урбано планирање, повезујући архитектуру, технологију, социјални утицај у циљу стварања простора који инспиришу и оснажују заједнице“.
Михаел Валчак је додао: „Са 100 оригиналних пројеката, изложба је путовала на више локација, од МАК-а у Бечу до Бијенала у Шенжену, а обишла је и Сарајево. На свакој станици, најутицајнији архитектонски пројекти ушли су у архиву идеја као део растуће мреже изврсности. У оквиру Урбаних имагинација за становање, кретање, производњу и неговање, сви ови пројекти приказују постојећа дела архитектонских студија из места као што су Аустрија, Јапан, Колумбија, Кина, Балкан, и широм света”.
Кустос изложбе Coral Reef:Regenerative Design , Харалд Гриндл је подсетио присутне да имају прилику да на једном месту виде три изложбе, три приступа једној теми. „Ми смо овде у приземљу приказали седам принципа регеративног дизајна. Колеге су горе представиле чак 100 идеја, а ми само седам јер је регенеративни дизајн нешто што је требало поново пронаћи, иако већ постоји, јер природа на тај начин функционише. Наша инсталација позива на искуство, да видите начин на који природа реагује, како она одговара човеку који делује на њу. У свему ономе катастрофалном што се дешава у биосфери корали и корални гребени су најпре почели да умиру. Ово ултраљубичасто светло које смо укључили у инсталацију, у природи корали емитују када почињу да умиру. На други део изложбе смо нарочито поносни, јер је урађен у сарадњи са студентима. Радили смо на једном једноставном примеру четкице за зубе, коју смо дизајнирали по принципима регенеративног дизајна. Надам се да ћемо вас инспирисати да усвојите принципе регенеративног дизајна и развијете нове идеје“.
Ректор универзитета New Design University из Сенкт Пелтена, професор Херберт Гринер је изразио задовољство што је у Београду као део пројекта који открива могућности дизајна у домену естетике, екологије и економије. „Кроз истраживања дизајна која спроводимо на нашем младом универзитету показујемо његов значај за живот“, закључио је.
Професорка Кристине Швајгер је рекла да је трећи део изложбе посвећен градитељским елементима једног села, који је реализован са 18 студената. „Ти градитељски елементи су једноставни, и често занемарени. На пример, то су аутобуске станице, паркинзи, мали трг, фасаде радњи, па чак и саобраћајни знаци…Те структуре су изузетно важне у месту у којем живимо, јер оне одређују како се крећемо, како се срећемо са људима и делимо живот. Ми смо их истражили путем принципа регенеративног дизајна, на примеру једног малог града на Дунаву, а заправо то може бити било које место“.
Амбасадор Кристоф Тун-Хоенштајн, помоћник министра за међународну културну сарадњу Министарства спољних послова Аустрије, је истакао: „Уметност, а посебно примењене уметности попут дизајна и архитектуре, имају кључну улогу у обликовању будућности. Иницијатива Imagine Dignity је главни програм културног деловања Аустрије у иностранству, са посебним фокусом на партнерства са институцијама усмереним ка будућности и уметницима различитих дисциплина у земљама Западног Балкана. Одушевљени смо што смо данас у Београду како бисмо заједно отворили две изложбе у Музеју примењене уметности. Њихов најважнији циљ је да створе одржив и регенеративан дијалог о кључним питањима будућности, да обогате обе стране новим увидима и пруже инспирацију за креативне пратеће пројекте.“ На крају излагања, амбасадор Тун-Хоенштајн је прогласио изложбе отвореним.
У оквиру серијала изложби Imagine Dignity, у сарадњи са Музејом савремене уметности ће у марту бити отворена изложба Future of Melancholia,и у HALLE FÜR KUNST Steiermark у Грацу..
Imagine Dignity иницијативу је покренуло Савезно министарство за европске и међународне послове Аустрије.
Изложбе у Музеју примењене уметности остварене су захваљујући Савезном министарству за уметност, културу, јавну управу и спорт Аустрије, компанији GRAWE осигурање а.д.о. Београд, компанији Wiener Städtische осигурање а.д.о. Београд, и Raiffeisen банци а.д. Београд.
Изложбе у Музеју савремене уметности у Београду не би биле могућа без великодушне подршке Покрајинске владе Штајерске; Министарства културе Републике Србије; Музеја савремене уметности Београд и његових партнера.
Реализација изложбе у HALLE FÜR KUNST Steiermark остварена је захваљујући подршци Покрајинске владе Штајерске (Одељење 9: Култура, Европа, Спорт), Савезног министарства за уметност, културу, јавну управу и спорт Аустрије и Града Граца (Одељење за културу).