Фотографске слике и материја: Јапанске фотогравуре 1970-их

Фотографске слике и материја: Јапанске фотогравуре 1970-их

12 - 30. септембар 2023.

ФОТОГРАФСКЕ СЛИКЕ И МАТЕРИЈА: ЈАПАНСКЕ ФОТОГРАВУРЕ 1970-ИХ

12 – 30. септембар 2023.

Отварање изложбе: уторак, 12. септембар у 12:00
Изложбу ће отворити Њ.Е. господин Имамура Акира, амбасадор Јапана у Србији, а госте ће поздравити Биљана Јотић, директорка МПУ

Спонзор отварања: Toyo Tire Serbia d.o.o.

Организатори: Јапанска амбасада у Републици Србији и Јапанска Фондација, у сарадњи са Музејом примењене уметности у Београду

Улаз на изложбу је слободан

 

Ова путујућа изложба, састављена 2015. фокусира се на штампане графичке радове из 1970-их, што се може видети у раду 14 уметника који су помогли да се развије штампарски покрет у свету савремене јапанске уметности. Изложба је подељена у два дела: „Доба фотографског израза“ и „Слике аутономне материје“. 1957. године Влада Јапана покренула је Међународну бијеналну изложбу графике у Токију као део своје послератне културне политике. Награђен Међународном великом наградом на шестом издању бијенала 1968. године, Тецуја Нода је трансформисао фотографске портрете своје породице у штампане графичке радове. Његова дела била су значајна по томе што су илустровала велике промене у штампи на међународном нивоу, и потврдила да постоје паралеле између трендова у савременој графици и савременој уметности. Седамдесетих година прошлог века дошло је до брзог пораста јапанских дела која су усвојила Нодин метод претварања фотографија у штампане графике, што уједно доводи до златног доба у штампи. Док представља важне трендове у штампи током 1970-их, ова изложба се фокусира на штампу инспирисану трендовима у савременој уметности истог периода.

ПРВИ ДЕО ИЗЛОЖБЕ – „ДОБА ФОТОГРАФСКОГ ИЗРАЗА“ 

Са порастом фотографија и штампања, и упливом моћног медијума телевизије, која је пратила експанзију производње и потрошње шездесетих година прошлог века и 70-их година, јапанско друштво је постало преплављено сликама. Током овог периода, нове технике као што су ситотисак и офсет штампа, које су олакшале трансформацију фотографских слика, брзо су се развиле. Уметници чије радове ћемо видети у овом делу изложбе су Тецуја Нода, Косуке Кимура, Акира Мацумото, Сатору Саито, Хидеки Кимура и Сакуми Хагивара.

ДРУГИ ДЕО ИЗЛОЖБЕ – „СЛИКЕ АУТОНОМНЕ МАТЕРИЈЕ” 

Између 1968. и раних 1970-их, у уметности се појавио нови тренд у коме су камен, дрво, папир, памук и челични лимови представљени као дела, понекад самостално, а понекад у комбинацији једни са другима. Као продужетак овог покрета, штампани радови, са минималном манипулацијом слике и дозволом да  материјали, као што су блокови за штампање, папир и мастило, говоре сами за себе, довели су до проширења концепта штампе и стварања новог тренда. Уметници који излажу у овом делу изложбе су Ђиро Такамацу, Кацуро Јошида, Кођи Енокура, Шоићи Ида, Тацуо Кавагучи, Ли Уфан, Мицуо Кано и Аринори Ичихара.

ИЗБОР РАДОВА

Tetsuya Noda

Diary Aug. 22nd 68

Tetsuya Noda

Diary Sept. 11th 68

Kosuke Kimura

Present Situation – Existence–A

Koji Enokura

A Stain No1

Shoichi Ida

Surface is the Between - Between Vertical and Horizon - Stone Paper and Stone

Lee Ufan

Port of Call 1

ФОТОГРАФИЈЕ СА ОТВАРАЊА ИЗЛОЖБЕ