ТИШИНА БЛИСКОСТИ

ТИШИНА БЛИСКОСТИ

ТИШИНА БЛИСКОСТИ

04 - 26. октобар 2024.

Кустоскиња изложбе и уредница каталогаБојана Поповић
Аутор текста: Марија Радош 
Графичко обликовање каталогаи визуала: Дејана Цветковић 
Савет Салона Музеја примењене уметности:
Савет Салона савремене примење уметности Музеја примењене уметности
Ана Ереш, Филозофски факултет – Универзитет у Београду
Слободан Јовановић, Музеј примењене уметности
Светлана Јовичић, Секција за критику и теорију уметности УЛУПУДС-а
Биљана Јотић, Музеј примењене уметности, директорка
Бојана Поповић, Музеј примењене уметности
Јелена Поповић, председница Савета Салона савремене примењене уметности, Музеј примењене уметности 
Марија Радош, Ремонт  Независна уметничка асоцијација 
Пратећи програм
Јавно вођење  са уметницоми кустоскињом, субота 12. и 19. октобар у 13 сати  
На изложби Тишина блискости, посебно осмишљеној за Салон савремене примењене уметности Музеја примењене уметности, Драгана Дражовић Илић транспонује своје вишегодишње студиозно проучавање прашине као комплексног феномена. Оно је почело уочавањем естетских квалитета текстилне прашине, која се сакупља у филтеру машине за прање, и њене сличности за филцем, специфичним текстилним материјалом многострукe применe
Експонати на изложби, просторне и зидне инсталације, теписи и видео радови, тематски су груписани у оквиру две издвојене поставке означене као Тама и Светлост. Посетилац у тами наилази на саму структуру прашине, чија чудесна лепота осваја са фотографија добијених методом скенирајуће електронске микроскопије и дигиталног микроскопа, као и на оставрења чији је градивни материјал сам текстилни узорак прашине.  
У светлом делу поставке, изложена су дела којима ауторка сагледава прашину као својеврсно складиште сећања (то је и назив једног од радова), а у контексту дуговековних уверења о постојању основних градивних елемената свих облика живота, земље, воде, ватре, ваздуха и свепрожимајуће енергије. За њихову реализацију уметница користи  различите савремене медије, синтетичке текстилне и пластичне материјале, дигиталну штампу, видео радове…. Изложбу заокружује инсталацијом У талогу бескрајне тишине (у власништву Музеја примењене уметности), која по мишљењу историчарке уметности Марије Радош, ауторке текста у каталоги, „носи базичну идеју о цикличности живота, по којој све кружи и ништа не нестаје. Ништавило не постоји јер је сачињено од невидљивог које ће таложењем и груписањем постати видљиво. Као што и људске акције, њихову тежину, право значење и последице сагледавамо тек кад се слегну у историјским перспективама.

                        Бојана Поповић, кустоскиња изложбе

Драгана Дражовић Илић (1971) дипломирала је 1996. на београдском Факултету примењених уметности и дизајна, на Одсеку текстила. Последипломске магистарске студије завршила је 2014. на истом факултету на Одсеку за зидно сликарство. Докторанд је на смеру Вишемедијска уметност Интердисциплинарних студија Универзитета уметности у Београду. Чланица је УЛУПУДС-а од 1998, а у статусу самосталног уметника од 2011. године.

Радила је као модни дизајнер и професор, а 2001. године основала је студио за дизајн и израду уникатних тепиха. За своја медијски разноврсна дела добила је више награда, међу којима је и Велика награда 51. Мајске изложбе. Радови Драгане Дражовић Илић налазе су у колекцијама Музеја примењене уметности у Београду, Културног центра Градац из Рашке, Културног центра Неготин, Културног центра Топола, Педагошког факултета у Врању, а теписи и у бројним приватним колекцијама у земљи и иностранству.

Dragana Dražović Ilić (b. 1971) graduated in 1996 from the Belgrade Faculty of Applied Arts and Design, the Textiles Department. She completed her postgraduate master studies in 2014 at the same faculty at the Department of Wall Painting. Dražović Ilić is a PhD candidate in the Multimedia Art Department of the University of Arts in Belgrade. She has been a member of Applied Artist and Designer Association of Serbia from 1998, and an independent artist since 2011.

She has worked as a fashion designer and lecturer, and in 2001 she founded a studio for the design and production of unique carpets. She has received several awards for her works in various media, including the Grand Prize of the 51st May Exhibition. The works of Dragana Dražović Ilić are in the collections of the Museum of Applied Art in Belgrade, the Cultural Center Gradac in Raška, the Cultural Center Negotin, the Cultural Center Topola, the Faculty of Pedagogy in Vranje, and the carpets are also a part of numerous private collections in Serbia and abroad.