У Пољској се 70 тих година накит израђивао топлим поступком и тежио је орнаменталности. Јоахим Сокулски је давао предност свесном деловању, конструкцији и чистоти облика. Прецизно је рачунао тежину предмета, унутрашње размере, узимајући у обзир њихову људску позадину, што га је сврстало у зачетнике машинског стила. Увео је употребу савремених материјала, алата и технологија, што га у овој области чини пиониром и иноватором и ван граница Пољске, под геслом да било који материјал може да се користи за израду накита.
Стваралаштво Јоахима Сокулског описано је у многим публикацијама и овенчано многобројним националним и међународним признањима, а колекције његових радова налазе се у престижним музејима и галеријама ( Музеј накита у Форжајму у Немачкој, Музеј у Гливицама у Пољској, Музеј златарске уметности у граду Доњи Кажимиеж – једини који је посвећен искључиво златарству).
Изложбом „Пре и После“ направљен је један осврт на стваралаштво Јоахима Сокулског. У Музеју примењене уметности у Београду, је давне 1973. године београдска публика могла да види самосталну изложбу тада маладог уметника који је тек закорачио на светску уметничку златарску сцену. Данас, тридесет година касније пред нама су стари и нови радови – оно штоје било ПРЕ и оно што се догодило ПОСЛЕ.