Tipografska zbirka ITC stvarana je više od 35 godina. Sastoji se iz pisama koja služe isključivo za prikazivanje u uvećanju i pisama koja se mogu koristiti u širokom rasponu veličina. Prva izdanja pojavila su se u trenutku kada je većina umetnika, koji su se samostalno bavili oblikovanjem tipografskih pisama, napustila ovaj posao. ITC je nastao u doba plagiranja tipografskih oblika. U to vreme za slog se koristila fotografska tehnologija i svako je mogao da iskopira font jednostavnim reprodukovanjem originala. Ako bi neko pismo za foto-slog postalo popularno bilo je skoro sasvim sigurno da će ga drugi distributeri fontova iskopirati i prodati pod drugačijim imenom. Uzrok piraterije je ležao u nepostojanju uzajamnog licenciranja tipografskih pisama. Distributeri fontova, bilo da se radilo o velikim slovolivnicama ili malim snabdevačima, odbijali su da drugima daju licence za svoja tipografska pisma. Nezavisni dizajneri tipografskih pisama, i tada kao i danas, zavisili su od autorskih honorara koji su bili nadoknada za njihov rad. Suočeni sa stvarnošću u kojoj je njihov prihod od tipografskih pisama bio krajnje nesiguran, počeli su da traže druge poslove.
Aron Berns (Aaron Burns), jedan od trojice osnivača ITC-a i spiritus movens kompanije, švatio je tokom godina da ovakva situacija nikome ne pogoduje – ni dizajnerima tipografskih pisama, niti grafičkim dizajnerima, korisnicima njihovih pisama. Bernsova ideja je bila da ITC podstakne stvaranje novih tipografskih pisama, isplati umetnicima pošten honorar i – što je najvažnije – da licencu za tipografska pisma svakoj kompaniji koja pristane na jednostavne i pravične uslove. Berns je takođe znao da mora da obezbedi najbolja tipografska pisma, ako želi da njegov plan uspe. Već tada je sastavio komisiju za recenziju koja je trebalo da odlučuje o tome koja pisma će ući u ITC kolekciju. Različiti članovi komisije trebalo je da pored razlike u gledištima koja se tiču tipografskih stilova i načina primene, obezbede i bogatstvo tipografskog znanja i iskustva. Vremenom se broj članova i učestalost sastanaka komisije menjao, ali su ciljevi bili uvek isti: da se ITC kolekciji dodaju privlačna pisma izuzetnih kvaliteta.
Iako svako novo izdanje nije donosilo i finansijski uspeh, a neka su tokom godina izašla iz mode, ITC kolekcija danas nudi izbor najuspešnijih i veoma cenjenih savremenih tipografskih pisama.
I pored toga što godišnje ITC dobija stotine projekata, samo mali broj njih bude izabran za kolekciju. Komisija za izbor tipografskih pisama nema nikakvu obavezu da odobri bilo koji dizajn i nikada nema pritisaka da se neko novo tipografsko pismo pusti u opticaj kako bi se ispunili marketinški ili promotivni planovi. Komisija se sastaje tri do četiri puta godišnje da pregleda prijavljena tipografska pisma i preporuči ona koja bi trebalo da se pridodaju kolekciji. Svaka prijava se pažljivo razmatra a dugotrajne diskusije nisu ništa neobično. Svaki dizajn se procenjuje prema sopstvenim vrednostima, nezavisno od toga ko je autor. Projekti čuvenih i uspešnih dizajnera mogu biti odbijeni jednako kao i radovi početnika.
Svako tipografsko pismo Olivere Stojadinović predstavlja istinsko oličenje gracioznosti i lepote u službi čitalaca
Alen Hejli, direktor
Words & Letters, ITC