Координатор изложбе: Дејан Сандић, кустос за међународну сарадњу
Sinalco је најстарији бренд безалкохолних напитака на европском континенту, а током 20. века извозио се у више од 100 земаља широм света. Многобројни фактори су допринели успеху и препознатљивости ове немачке култне марке. За то време расла је и количина рекламног материјала, из чега је произашла и ова путујућа изложба.
Наступ Sinalca у јавности увек је служио као пример за атрактивну марку, јединствени интернационални изглед, најбољи и строго контролисани квалитет производа, савршену дистрибуцију и рекламну подршку. Значајан саставни део тог успеха марке је иновативна уметност плаката, коју је Sinalco почео да користи од самог настанка 1902. године када се напитак звао Bilz-Brauze по свом проналазачу Friedrichu Bilzu. Компанија убрзо мења назив у Sinalco, као кованицу латинских речи сине алцохол, односно – без алкохола и за кратко време постаје веома популарна у Европи. Током 1937. усваја велики црвени круг са исписаним називом Sinalco као логотип, а средином века ствара и карактеристичан изглед боце.
У почетку су плакати поручивани уметницима који су своје радове осликавали само четкицом и бојама, да би се дошло до савремених плаката који су резултат маркетиншког концепта и производ дизајнера рекламних агенција. Уметност рекламирања Sinalca оријентисала се увек према духу времена, ка моди и укусу једне епохе.
Своје путовање кроз време Sinalco-ve промотивне кампање започињу првом деценијом XX века, у јеку интернационалног покрета у историји уметности познатог као Art Nouveau или Jugendstil. Настојећи да редефинише однос према уметности, приближи је свакодневном животу и укине границе које су је одвајале од примењене уметности Art Nouveau се конституисао на постулатима модерног друштва нових сазнања, шватања и технологија. У Немачкој, у области графичке уметности, овај покрет, познат под називом Jugendstil, одликовали су јасно изражени елементи локалног традиционализма попут прецизне, строге линије, као и типографска особеност. На Sinalcovim плакатима, који потичу из те епохе, сензуални женски ликови, префињени и елегантни, такође представљају чест мотив.
У међуратном периоду промотивне кампање Sinalca одражавају преовладавајући дух Art Deco-a, типичним колоритом, геометризованим формама и декоративним мотивима. Почетком 70-тих година Sinalco постаје прва робна марка у Немачкој која у рекламним кампањама прихватаPop – Art као уметнички израз. Популарна култура и свакодневни живот потрошачки оријентисаног друштва као мотиви, изражени су јасним и једноставним графичким стилом, а често се кроз алузије – провокативно или духовито, обраћају првенствено млађим генерацијама као циљној групи.
Изложба Sinalco Art Tour омогућила нам је да пратимо како су се економски и тржишни приоритети одражавали на графички дизајн Sinalcovih плаката током различитих епоха и покрета у уметности XX века.