Na svečanom otvaranju Imagine Dignity, prisutnima su se obratili: Biljana Jotić, direktorka Muzeja primenjene umetnosti; Hubert Klumpner i Mihael Valčak, kustosi izložbe 100 Ideas for the Western Balkans: Belgrade Underground; Harald Grindl, ko-kustos Coral Reef:Regenerative Design; rektor Herbert Griner i profesorka Kristine Švajger sa Univerziteta New Design University iz Senkt Peltena; i ambasador Kristof Tun-Hoenštajn, pomoćnik ministra za međunarodnu kulturnu saradnju Ministarstva spoljnih poslova Austrije, koji je i otvorio izložbe.
Na početku svečanog otvaranja, direktorka Muzeja primenjene umetnosti, Biljana Jotić, je pozdravila prisutne: “ Otprilike u ovo vreme pre dve godine, prvi put smo se sastali i počeli sa razgovorima vezanim za idejni koncept i realizaciju izložbe ovde u Beogradu. Izložbe ovog tipa su naročito važne jer predstavljaju mesta susretanja različitosti, saradnje i razmene. O samoj ideji, putovanjima i iskustvima više će vam reći autori, a ja bih se pre toga zahvalila Ambasadi Austrije u Beogradu i Austrijskom kulturnom forumu na višegodišnjoj uspešnoj saradnji, koja će se, duboko verujem, nastaviti istim intezitetom. Pre svega, u svojstvu istoričara umetnosti i kustosa, pozivam vas da osetite ovu atmosferu stvaralačke sfere dizajna kroz paralelne priče o potrebama za novim prostorima istraživanja koja vode ka novim iskustvima. Regenerativni oblici dizajna metaforične suptilne materijalnosti korala sa jedne strane i transformativnih praksi različitih oblika stvarnosti sa druge.“
Prisutnima su se zatim obratili kustosi izložbe izložbe 100 Ideas for the Western Balkans: Belgrade Underground. Hubert Klumpner je rekao da arhitektura za koju smo danas zainteresovani postoji u Belgrade Underground-u.“Naš poziv je otvoreni poziv za radikalne inovacije kako bi Beogradu obezbedili međunarodnu platformu. Arhitektura kao snažna umetnička forma je najproduktnivniji praktični i metaforički način razmišljanja koji odobrava građansko društvo. Promišljamo inovativni dizajn, ekološka urbanistička rešenja i inkluzivno urbano planiranje, povezujući arhitekturu, tehnologiju, socijalni uticaj u cilju stvaranja prostora koji inspirišu i osnažuju zajednice“.
Mihael Valčak je dodao: „Sa 100 originalnih projekata, izložba je putovala na više lokacija, od MAK-a u Beču do Bijenala u Šenženu, a obišla je i Sarajevo. Na svakoj stanici, najuticajniji arhitektonski projekti ušli su u arhivu ideja kao deo rastuće mreže izvrsnosti. U okviru Urbanih imaginacija za stanovanje, kretanje, proizvodnju i negovanje, svi ovi projekti prikazuju postojeća dela arhitektonskih studija iz mesta kao što su Austrija, Japan, Kolumbija, Kina, Balkan, i širom sveta”.
Kustos izložbe Coral Reef:Regenerative Design , Harald Grindl je podsetio prisutne da imaju priliku da na jednom mestu vide tri izložbe, tri pristupa jednoj temi. „Mi smo ovde u prizemlju prikazali sedam principa regerativnog dizajna. Kolege su gore predstavile čak 100 ideja, a mi samo sedam jer je regenerativni dizajn nešto što je trebalo ponovo pronaći, iako već postoji, jer priroda na taj način funkcioniše. Naša instalacija poziva na iskustvo, da vidite način na koji priroda reaguje, kako ona odgovara čoveku koji deluje na nju. U svemu onome katastrofalnom što se dešava u biosferi korali i koralni grebeni su najpre počeli da umiru. Ovo ultraljubičasto svetlo koje smo uključili u instalaciju, u prirodi korali emituju kada počinju da umiru. Na drugi deo izložbe smo naročito ponosni, jer je urađen u saradnji sa studentima. Radili smo na jednom jednostavnom primeru četkice za zube, koju smo dizajnirali po principima regenerativnog dizajna. Nadam se da ćemo vas inspirisati da usvojite principe regenerativnog dizajna i razvijete nove ideje“.
Rektor univerziteta New Design University iz Senkt Peltena, profesor Herbert Griner je izrazio zadovoljstvo što je u Beogradu kao deo projekta koji otkriva mogućnosti dizajna u domenu estetike, ekologije i ekonomije. „Kroz istraživanja dizajna koja sprovodimo na našem mladom univerzitetu pokazujemo njegov značaj za život“, zaključio je.
Profesorka Kristine Švajger je rekla da je treći deo izložbe posvećen graditeljskim elementima jednog sela, koji je realizovan sa 18 studenata. „Ti graditeljski elementi su jednostavni, i često zanemareni. Na primer, to su autobuske stanice, parkinzi, mali trg, fasade radnji, pa čak i saobraćajni znaci…Te strukture su izuzetno važne u mestu u kojem živimo, jer one određuju kako se krećemo, kako se srećemo sa ljudima i delimo život. Mi smo ih istražili putem principa regenerativnog dizajna, na primeru jednog malog grada na Dunavu, a zapravo to može biti bilo koje mesto“.
Ambasador Kristof Tun-Hoenštajn, pomoćnik ministra za međunarodnu kulturnu saradnju Ministarstva spoljnih poslova Austrije, je istakao: „Umetnost, a posebno primenjene umetnosti poput dizajna i arhitekture, imaju ključnu ulogu u oblikovanju budućnosti. Inicijativa Imagine Dignity je glavni program kulturnog delovanja Austrije u inostranstvu, sa posebnim fokusom na partnerstva sa institucijama usmerenim ka budućnosti i umetnicima različitih disciplina u zemljama Zapadnog Balkana. Oduševljeni smo što smo danas u Beogradu kako bismo zajedno otvorili dve izložbe u Muzeju primenjene umetnosti. Njihov najvažniji cilj je da stvore održiv i regenerativan dijalog o ključnim pitanjima budućnosti, da obogate obe strane novim uvidima i pruže inspiraciju za kreativne prateće projekte.“ Na kraju izlaganja, ambasador Tun-Hoenštajn je proglasio izložbe otvorenim.
U okviru serijala izložbi Imagine Dignity, u saradnji sa Muzejom savremene umetnosti će u martu biti otvorena izložba Future of Melancholia,i u HALLE FÜR KUNST Steiermark u Gracu..
Imagine Dignity inicijativu je pokrenulo Savezno ministarstvo za evropske i međunarodne poslove Austrije.
Izložbe u Muzeju primenjene umetnosti ostvarene su zahvaljujući Saveznom ministarstvu za umetnost, kulturu, javnu upravu i sport Austrije, kompaniji GRAWE osiguranje a.d.o. Beograd, kompaniji Wiener Städtische osiguranje a.d.o. Beograd, i Raiffeisen banci a.d. Beograd.
Izložbe u Muzeju savremene umetnosti u Beogradu ne bi bile moguća bez velikodušne podrške Pokrajinske vlade Štajerske; Ministarstva kulture Republike Srbije; Muzeja savremene umetnosti Beograd i njegovih partnera.
Realizacija izložbe u HALLE FÜR KUNST Steiermark ostvarena je zahvaljujući podršci Pokrajinske vlade Štajerske (Odeljenje 9: Kultura, Evropa, Sport), Saveznog ministarstva za umetnost, kulturu, javnu upravu i sport Austrije i Grada Graca (Odeljenje za kulturu).