Метафором Диконцепт и Апстраховање Блажина настоји да покаже своја последња истраживања у области дизајна и лична преиспитивања у процесу утврђивања конкретног ауторског рукописа. Изложена дела – заштитни знакови и њихове апликације, плакати, билборди, као и одабрани сегменти целина визуелних идентитета – дела настала од 1999. године до данас потврђују да је ауторов приступ дизајну само делимично прагматичан, тржишни. Његово шватање дизајна као уметности подстиче га на експерименте током стварања и истраживање нових могућности обликовања финалног продукта. Зато ова изложба спонтано и искрено показује различите амплитуде истраживачких расположења аутора.
Маријана Петровић Раић
Мода је ефемерна, сензибилитет је трајан. Осетити сензибилитет времена у стварању дизајна значи осетити боју, звук, мирис и укус онога што нема ни боју, ни звук, ни мирис, ни укус.
Outdooring – измишљена глаголска именица, синоним најагресивнијег вида наметања визуелне културе – представља крај људске интиме и почетак еколошког загађивања маркетингом.
Дизајн? – Врхунски уметнички домети, али и профани естетизам. Прорачунат и прагматичан, усмерен ка тржишту. Златна жица примењене уметности.
ЗНАК – основа графичког дизајна, лице и одело (лепо или ружно). Средство визуелне идентификације. Делује на подсвест.
ИМИЏ или визуелни идентитет – несвесна људска потреба и свесна дизајнерска креација позиционирања субјекта на тржишту, као здравог, професионалног, поузданог и незаобилазног.
СТАВ – производ постојања доброг знака и имиџа. У визуелној комуникацији став је карактер, трајна особина воље и начина делања. Он чини некога различитим од свих других, а у психолошком смислу значи трајност, доследност воље, начина делања. Он је обележје, битна ознака – ЗНАК.
И круг се затвара.
Зоран Блажина