МАШИЋ - Ретроспективна изложба визуелних комуникација Слободана Машића
Кустос изложбе: Слободан Јовановић, Музеј примењене уметности
Дизајн визуелног идентитета изложбе: Борут Вилд
Већ крајем ’60-их година прошлог века, Машић дефинише своју поетику, првенствено путем креирања чувених идеограма, као што су звезда уписана у круг (знак Студија Структура) или идеограм који чине супротно усмерене вертикалне стрелице (знак Независних издања). Његова способност да манипулише графичким дизајном омогућила му је да анализира садржај комуникације, сводећи је на симболичку суштину. Без сувишне ликовности, он конструише површине које постају преносник значења садржине плаката, књиге или других средстава визуелних комуникација. Једноставну просторну композицију са плаката за Дом омладине касније користи да би представио ритам поновљених знакова. Овај ритам му омогућава да створи нову слику света, у којем његови знаци формирају засебан графички језик, који бежи од фигуралности ка симболичном и иконичном.
У тексту „У трагању за сопственим изразом“ у каталогу изложбе МАШИЋ, Мирослав А. Мушић констатује да је „био неприкосновен у исказивању својих ставова. Полазио је са становишта да сваки графички знак, линија и белина имају своје место, симболику и оправдање. Способношћу издвајања успостављао је дијалог са светом. Била су то критичка разматрања вођена графичким језиком са тежњом да се искаже мишљење, став о појединим вредностима, заблудама или утопијама.“