ВАЊА КОСАНИЋ
Независна истраживачица, Београд, Србија
kosanicvanja@gmail.com

СТВАРАЛАШТВО МОДНОГ ДИЗАЈНЕРА МИЛОРАДА МИКИЈА ИГЊИЋА (1942–2017)
THE WORK OF FASHION DESIGNER MILORAD MIKI IGNJIĆ (1942–2017)

Зборник 19/2023 (Музеј примењене уметности), страна 20-29

Категорија чланка: оригинални научни рад

УДК:
7.05.071.1 Игњић М.

Апстракт:
Тема рада јесте стваралаштво модног дизајнера Милорада Микија Игњића (1942–2017), који је у периоду од средине шездесетих до средине деведесетих година ХХ века остварио изузетан успех пре свега као креатор аксесоара. Циљ рада је да се први пут прикаже опус Милорада Игњића, чије је име до сада било познато само стручној јавности, а чији је допринос развоју и успеху југословенске модне индустрије на светском тржишту у поменутом периоду био значајан. Игњићева каријера започела је на студијама архитектуре, потом се стицајем околности преусмерила на филмску и позоришну костимографију (где је једно време био и асистент костимографа у Народном позоришту у Београду), а након познанства са модним креатором Александром Јоксимовићем на модни дизајн. Она показује истовремено и пут једног креатора кроз све области модног дизајна: од креирања радних униформи, женских, мушких и дечјих колекција одеће, трикотаже, до дизајнирања мушких и женских ташни и путних торби. Истраживање његовог рада омогућено је захваљујући заоставштини Микија Игњића која се чува у Музеју примењене уметности у Београду, а у којој се између осталог налазе изведени примерци аксесоара, награде, фотографије реализованих модела, модне илустрације...

Кључне речи:
аксесоар, Александар Јоксимовић, Национални салон, Милорад Мики Игњић, модни дизајн, Центротекстил

Summary:
The subject of this paper is the work of fashion designer Milorad Miki Ignjić (1942 - 2017), who in the period from the mid-sixties to the mid-nineties of the 20th century achieved extraordinary success, primarily as a designer of accessories. The aim of this work is to show, for the first time, the entire work of Milorad Ignjić, whose name was known, until now, only among experts, and whose contribution to the development and success of the Yugoslav fashion industry on the world market, in the mentioned period, was significant. Ignjić’s career began with architecture studies but then, due to circumstances, he started to create film and theater costumes (for a while he was an assistant costume designer at the National Theater in Belgrade) and after his encounter with the fashion designer Aleksandar Joksimović, he started to work in fashion design. At the same time, his career shows the path of a designer through all areas of fashion design: from the creation of work uniforms, women’s, men’s and children’s clothing collections, knitwear, to the design of men’s and women’s handbags and travel bags. In this work we tried to represent Ignjić’s entire creativity in fashion design from haute couture as, in his words, the essence of artistic expression, from which then arise the variations for the textile industry and ready-made clothing, the fields in which he also worked in. We tried to define the basic characteristics of his style in creating accessories, but also in fashion illustration as an important part of his work. The variety of his work opens the possibility for further researches of the individual parts of Ignjić’s fashion design.

Translated by the author

Овде можете преузети PDF чланка (711 KB)